기기사용 예약 시 주의사항
- 1.기기마다 기기를 직접 사용할 수 있는 권한이 주어진 유저그룹이 있습니다.
(기기별 유저그룹 명단은 기기실 공지사항에서 확인) - 2.가 그룹 기기의 유저그룹 사용자는 기기예약에서 곧바로 희망날짜와 시간을 정할 수 있습니다.
(비유저그룹 사용자가 기기예약에 곧바로 날짜를 확정, 예약한 경우 기기관리 담당자가 예약을 취소시킴) - 3.기기사용시간을 변경하고자 하는 분은 반드시 최소 1시간 전에 예약을 취소하시기 바랍니다.
(취소하지 않은 예약 건은 기기사용료로 청구됩니다.) - 4.가, 나 그룹 기기의 비유저그룹 사용자는 서비스 의뢰를 작성하고, 반드시 이메일 주소와 핸드폰 연락처를 남겨주시기 바랍니다. (기기관리담당자가 실험일정을 조정하여 공지함)
- 5. 기기사정상 비유저 및 외부 사용이 불가능 할 경우가 있습니다.
Cautions for scheduling device use
1. Each device has a user group that is authorized to use the device directly. (Check the device room announcement for the list of user groups)
2. User group users of '가' group devices can set the desired date and time directly in the device reservation.
(If a non-user group user confirms and reserves a date directly in the device reservation, the device management staff will cancel the reservation.)
3. If you want to change the device usage time, please cancel the reservation at least 1 hour in advance. (If you don't cancel your reservation and the device is unavailable at that time, many other users will be inconvenienced.)
4. Non-user group users of group ‘가’ and ‘나’ devices must leave their email address and cell phone contact information when filling out the online application. (The person in charge of device management will adjust the test schedule and announce it.)
5. Due to the circumstances of the device, non-user or external use may not be possible.